Ukryj obrazki | Powrót na stronę

Podstawowe informacje o instytucji

Zamek Królewski na Wawelu
Zamek Królewski na Wawelu

Zamek Królewski na Wawelu – Państwowe Zbiory Sztuki jest narodową instytucją kultury posiadającą osobowość prawną, zarejestrowaną w Rejestrze Narodowych Instytucji Kultury pod numerem 21/92 oraz w Państwowym Rejestrze Muzeów pod numerem 16/98. Zamek działa na podstawie statutu nadanego przez Ministra Kultury (Dz.Urz.MKiDN nr 4 poz.7 z 2000 roku).

Zamek Królewski na Wawelu jest muzeum o charakterze rezydencji historycznej.
Celem Zamku jest działalność określona w art. 1 ustawy o muzeach, w szczególności:
  • zachowanie zabytkowej substancji Wawelu jako najwyższej rangi pomnika historii, tradycji kulturowej i religijnej narodu polskiego oraz elementu dziedzictwa światowego,
  • ideowe odtworzenie przeszłości Wawelu w jej wielorakich aspektach,
  • szerokie włączenie powyższych wartości w obieg kultury narodowej.
Zamek realizuje powyższe cele poprzez:
  1. gromadzenie i skuteczne ochranianie odpowiednio dobranych dzieł sztuki i pamiątek historycznych,
  2. poddawanie konserwacji swych zabytkowych budowli i zbiorów w celu utrzymania ich
    w możliwie najlepszym stanie,
  3. upowszechnianie w kraju i zagranicą swych zabytków i wiedzy na temat Wawelu
    w sposób sprzyjający pełnemu odbiorowi ich wartości,
  4. organizowanie i prowadzenie badań naukowych,
  5. prowadzenie działalności wydawniczej, edukacyjnej i informacyjnej,
  6. utrzymywanie w należytym stanie pozostających w jego zarządzie zabudowań wraz z otoczeniem i wykorzystanie ich zgodnie z przeznaczeniem.
Nazwa, wizerunek i logo Zamku są zastrzeżone w Urzędzie Patentowym RP.
Sprawozdanie finansowe Zamku Królewskiego na Wawelu jest ogłaszane w Monitorze Sądowym i Gospodarczym.

Skład dyrekcji: http://bip.wawel.krakow.pl/sklad-dyrekcji

Adres pocztowy:
31-001 Kraków, Wawel 5
Centrala telefoniczna (+ 48 12) 422-51-55, 422-61-21
Fax. (+ 48 12) 421-51-77

NIP 675-000-44-59
Konto Bankowe:
Bank Gospodarstwa Krajowego, Oddział Kraków, ul. Pilotów 2, 31-462 Kraków
nr rachunku (płatności krajowe): 86 1130 1150 0012 1269 5620 0001
nr rachunku (płatności z zagranicy): PL 86 1130 1150 0012 1269 5620 0001
SWIFT: GOSKPLPW

Oddziały poza Krakowem
 
Zamek Pieskowa Skała
Dwór w Stryszowie
32-045 Sułoszowa, woj. małopolskie
tel.: (+48 12) 389-60-04

e-mail: maczops@poczta.onet.pl

Kustosz: Olgierd Mikołajski
Kierownik Oddziału ds. administracji:
Ewa Mikołajska
34-146 Stryszów 508, woj. małopolskie
telefon/fax: (+48 33) 87-97-489
tel. kom. (+48) 60-199-253
e-mail: dwor@stryszow.pl

Kierownik Oddziału: Justyna Żarnowska
www.pieskowaskala.eu
www.dwor-stryszow.pl

Jednostki organizacyjne

 ADMINISTRACJA  
   
 Kancelaria   Kierownik: Agnieszka Wiszyńska
 tel./fax (+ 48 12) 421 51 77  zamek@wawel.org.pl
   
 Dział Spraw Pracowniczych      Kierownik: Helena Mikoś
 tel. (+ 48 12) 422-51-55 wew. 263  helena.mikos@wawel.org.pl
   
 Dział Finansów i Księgowości   Kierownik: Iwona Gręda
 tel. (+ 48 12) 422-51-55 wew. 262  iwona.greda@wawel.org.pl
   
 Dział Zamówień Publicznych  Kierownik: Ewa Jeżowska-Fila
 tel. (+ 48 12) 422-51-55 wew. 237  Ewa.Jezowska-Fila@wawel.org.pl
   
 Dział Komunikacji Społecznej   Kierownik: Sabina Potaczek-Jasionowicz
 tel. (+ 48 12) 422-51-55 wew. 380  sabina.potaczek@wawel.org.pl
   
 Dział Organizacji Imprez, Usług
 i Marketingu
 Kierownik: Hubert Piątkowski  
 tel./fax (+ 48 12) 421-73-26
 tel. (+48 12) 422-51-55 wew. 388
 hubert.piatkowski@wawel.org.pl
   
Centrum Promocji i Informacji Kierownik: Ewa Piątkowska
tel. (+48 12) 422-51-55 wew. 429  
   
 Dział Administracji Budynków  Kierownik: Monika Tyrcha
 tel. (+48 12) 422 51 55 wew. 225  monika.tyrcha@wawel.org.pl
   
 Straż Zamkowa    Szef Ochrony: Krzysztof Strelau 
 tel. (+48 12) 422 51 55 wew. 277  szef.ochrony@wawel.org.pl
   
 DZIAŁY NAUKOWE  
   
 Dział Inwentarzy i Katalogów  Główny Inwentaryzator Jerzy T. Petrus
   jerzy.petrus@wawel.org.pl
 tel. (+ 48 12) 422-51-55 wew. 286  Zastępca Gł. Inwentaryzatora
 Ojcumiła Sieradzka-Malec
   ojcumila.sieradzka@wawel.org.pl
   
 Dział Ekspozycji   Kierownik: Marzena Konopka-Klus
 tel. (+48 12) 422-51-55 wewew. 217  mklus@wawel.org.pl
   
 Główny Konserwator Muzealny  dr hab. Ewa Wiłkojć 
 tel. (+ 48 12) 422-51-55 wew. 205, 338  ewa.wilkojc@wawel.org.pl
   
 Dział Archiwum   Kierownik: Zdzisława Jakosz–Chojnacka
 tel. (+ 48 12) 422-51-55 wew. 215, 245  zdzislawa.chojnacka@wawel.org.pl
   
 Dział Biblioteka      Kierownik: Anna Mercik
 tel. (+ 48 12) 422-51-55 wew. 281  anna.mercik@wawel.org.pl
   
 Dział Oświatowy  Kierownik: Anna Chachulska 
 tel. (+ 48 12) 422-51-55 wew. 290  anna.chachulska@wawel.org.pl
   
 Dział Archeologii    Kierownik: dr Janusz Firlet    
 tel. (+ 48 12) 422-51-55 wew. 342  janusz.firlet@wawel.org.pl
   
 Dział Rezerwatów i Lapidarium  Kierownik: dr Beata Kwiatkowska-Kopka
 tel. (+ 48 12) 422-51-55 wew. 258  beata.kopka@wawel.org.pl
   
 Dział Ceramiki   Kierownik: Dorota Gabryś
 tel. (+ 48 12) 422-51-55 wew. 272  dorota.gabrys@wawel.org.pl
   
 Dział Malarstwa, Grafiki i Rzeźby  Kierownik: dr Joanna Winiewicz-Wolska
 tel. (+ 48 12) 422-51-55 wew. 254  joanna.winiewicz@wawel.org.pl
   
 Dział Mebli i Zegarów Kierownik: Aneta Giebuta
 tel. (+ 48 12) 422-51-55 wew. 203  aneta.giebuta@wawel.org.pl
   
 Dział Militariów   Kierownik: Krzysztof Czyżewski 
 tel. (+ 48 12) 422-51-55 wew. 274  krzysztof.czyzewski@wawel.org.pl
   
 Dział Tkanin  Kierownik: Magdalena Ozga
 tel. (+ 48 12) 422-51-55 wew. 246  magdalena.ozga@wawel.org.pl
   
 Dział Zabytków Sztuki w Metalu   Kierownik: Weronika Rostworowska-Kenig
 tel. (+ 48 12) 422-51-55 wew. 253  weronika.rostworowska@wawel.org.pl
   
 Dział Złotnictwa    Kierownik: Dariusz Nowacki 
  tel. (+ 48 12) 422-51-55 wew. 274  dariusz.nowacki@wawel.org.pl
   
 Stanowisko ds. konserwacji
 architektury
 Martyna Bulińska
                  
 tel. (+ 48 12) 422-51-55 wew. 270  mbulinska@wawel.org.pl  
   
 Stanowisko ds. ogrodów  Katarzyna Żółciak  
 tel. (+ 48 12) 422-51-55 wew. 207  katarzyna.zolciak@wawel.org.pl
   
 Dział Dokumentacji Fotograficznej   Kierownik: Anna Stolzman-Michta 
 tel. (+ 48 12) 422-51-55 wew. 250  anna.michta@wawel.org.pl
   
 Pracownia fotograficzna  Kierownik: Anna Stankiewicz
 tel. (+ 48 12) 422-51-55 wew. 213  
   
 Dział Wydawnictw  Kierownik: Danuta Skowron 
 tel. (+ 48 12) 422-51-55 wewew. 257  danuta.skowron@wawel.org.pl
   
 Redakcja Wydawnictw   dr Joanna Ziętkiewicz-Kotz 
 tel. (+ 48 12) 422-51-55 wew. 206  jzietkiewicz@wawel.org.pl
   
 DZIAŁY TECHNICZNE  
   
 Dział Informatyki   Kierownik: Janusz Kaniecki  
 tel. (+48 12) 422 51 55 wew. 339  janusz.kaniecki@wawel.org.pl
   
 Dział Inwestycji i Remontów   Kierownik: Jerzy Gierczak
 tel. (+48 12) 422 51 55 wew. 235  jerzy.gierczak@wawel.org.pl
   
 Dział Eksploatacji  PO Kierownika: Bogusław Hubner
 tel. (+48 12) 422 51 55 wew. 285  Boguslaw.Hubner@wawel.org.pl
   
 Dział Zaopatrzenia, Magazynów
 i Transportu
 Kierownik: Ewa Jakosz-Pająk
 tel. (+ 48 12) 422-51-55 wew. 265, 227  ewa.pajak@wawel.org.pl
   
   

KLAUZULA INFORMACYJNA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH

W związku z realizacją wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych „RODO”), informujemy o zasadach przetwarzania Pani/Pana danych osobowych oraz o przysługujących Pani/Panu prawach z tym związanych.
Poniższe zasady stosuje się począwszy od 25 maja 2018 roku.

1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest: Zamek Królewski na Wawelu – Państwowe Zbiory Sztuki, Wawel 5, 31-001 Kraków.
2. Inspektor Ochrony Danych Osobowych: Maciej Rymaszewski; Kontakt: iod@wawel.org.pl
3. Administrator przetwarza Pani/Pana dane osobowe na podstawie obowiązujących przepisów prawa, zawartych umów oraz na podstawie udzielonej zgody.
4. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są w celu/celach:
a) Art. 6 pkt.1 a) osoba, której dane dotyczą wyraziła zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów;
b) Art. 6 pkt.1 b) przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą;
c) Art. 6 pkt.1 c) przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze;
5. W związku z przetwarzaniem danych w celach o których mowa w pkt 4 odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być organy władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub działające na zlecenie organów władzy publicznej lub inne podmioty, które na podstawie stosownych umów powierzenia przetwarzają dane osobowe w zbiorach Administratora.
6. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celów określonych w pkt 4, a po tym czasie przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
7. W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych przysługują Pani/Panu następujące uprawnienia: prawo dostępu do danych osobowych, prawo udostępnienia danych, prawo do poprawiania danych – w przypadku gdy dane są nieprawidłowe lub niekompletne, prawo do żądania usunięcia danych osobowych (tzw. prawo do bycia zapomnianym), prawo do żądania ograniczenia przetwarzania, prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
8. W przypadku gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby na przetwarzanie danych osobowych (art. 6 ust. 1 lit a RODO), przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia tej zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie to nie ma wpływu na zgodność przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem, z obowiązującym prawem.
9. W przypadku powzięcia informacji o niezgodnym z prawem przetwarzaniu Pani/Pana danych osobowych, przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego właściwego w sprawach ochrony danych osobowych.
10. W sytuacji, gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby, której dane dotyczą, podanie przez Panią/Pana danych osobowych Administratorowi ma charakter dobrowolny.
11. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest obowiązkowe, w sytuacji gdy przesłankę przetwarzania danych osobowych stanowi przepis prawa lub zawarta między stronami umowa.
12. Pani/Pana dane mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane.
13. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej